Tässä asiakirjassa kerrotaan, miten Lappeenrannan kaupungin chat-palvelussa käsitellään tietoja, jotka asiakas on syöttänyt lappeenranta.fi, lprteatteri.fi, lprorkesteri.fi tai lappeenrantaevents.fi -verkkosivulla olevaan chat-ikkunaan ja lähettänyt viestin.
Mihin chat-palvelua voi käyttää?
Chat-palvelun kautta saat nopeasti ohjeistusta oikeaan palvelukanavan löytämiseksi tai tiedon etsimiseen. Chat-palvelun kautta annetaan neuvontaa ja ohjeistusta yleisissä asioissa. Asiointi chatissa on nimetöntä. Ethän kirjoita chat-ikkunaan henkilötietojasi. Tarvittaessa voimme pyytää sinua ottamaan yhteyttä joko puhelimitse tai käymään paikanpäällä asiakaspalvelukeskus Winkissä, jotta voimme palvella sinua henkilökohtaisemmin.
Vastauksemme perustuu vain niihin tietoihin, jotka olet esittänyt chat- keskustelussa. Jos hyödynnät vastausta myöhemmin, huomaathan, että vastaus perustuu vastaamisajan lainsäädäntöön ja oikeuskäytäntöön. Et voi saada hallintopäätöstä asiaasi, vaan ainoastaan opastusta asiasi hoitamiseen ja tiedon etsimiseen.
Kuka vastaa chat-viesteihin?
Chatin kautta tulleisiin yhteydenottoihin vastaa kunkin aihealueen asiantuntijoista kootun tiimin jäsen. Chat-palveluikkuna on käytettävissä vain osassa verkkosivuja ja vain silloin, kun asiantuntija on tavattavissa chat-palvelun kautta.
Chat-palvelun kautta lähetetyt viestit ja keskusteluketju tallentuu chat-järjestelmään. Järjestelmään tallentuu keskustelun ajaksi asiakkaan keskustelun aikainen verkkosivun osoite ja keskustelun aikana tapahtunut selaushistoria.
Tekninen toteutus
Lappeenrannan kaupunki käyttää kolmannen osapuolen, Telia Finland Oyj, tuottamaa chat-tietojärjestelmää, jonka hallussa olevaan palveluun edellä mainittu väliaikainen tallentaminen tapahtuu. Järjestelmän tekninen tuottaja ei osallistu chat-palvelun toteutukseen muussa kuin teknisen palveluntuottajan roolissa.
Lisätietoja:
Chat-palvelun toiminnasta antaa lisätietoja Tapahtumapalvelut, lappeenranta.events@lappeenranta.fi.