Etusivu/Järjestä tapahtuma/Suunnittelu/Sisältö

Sisältö

Tapahtuman sisältöä suunniteltaessa on tärkeintä ymmärtää ketä ja mitä varten tapahtuma järjestetään. Ketkä ovat tapahtuman avainasiakkaita ja mikä on tapahtuman viesti, miten tapahtuman sisältö poikkeaa muista tapahtumista?

Kävijän näkökulmasta juuri sisältö on tärkein asia ja sen takia kävijät kiinnostuvat ja saapuvat tapahtumaan.

Tapahtuman tuotannossa avainasiakkaita saattavat varsinaisen yleisön ja esiintyjien lisäksi olla myös tapahtuman teemasta nouseva toimijaverkosto ja kumppanit, tapahtuman rahoittajat ja sponsorit, majoitus- ja ruokailu palvelujen tuottajat, tapahtuman tarvitsemien esitys- ja ympäristötekniikan tuottajat, mediapalveluja tarjoavat toimijat sekä tiedotusvälineet.

Tapahtuman sisältöä suunnitellessa voi hyödyntää ns. neljän E:n kaaviota (entertainment, education, esthetics ja escapism.), jossa pohditaan sisältöä osallistujien näkökulmasta.

Entertainment eli viihde

Mitä tapahtumasi ja sen ohjelma tarjoavat kävijöille, jotta nämä viihtyisivät? Tapahtumakävijä haluaa kokonaisvaltaisen elämyksen.

Education eli opettavaisuus

Mitä uutta tapahtumasi tarjoaa kävijöille? Pääseekö tapahtumassa esimerkiksi tutustumaan uusiin ihmisiin tai asioihin, tarjoaako se uudenlaisen tai erilaisen kokemuksen?

Esthetics eli esteettisyys

 Miten tapahtumapaikasta voidaan somistaa viihtyisä? Tapahtumakävijän kaikille aisteille tulee olla tarjolla jotain: tapahtuman visuaalinen ilme, äänet, hajut ja maut ovat tärkeitä kokonaisvaikutuksen luojia.

Escapism eli pako todellisuudesta

Miten tapahtumasi tarjoaa irtioton arjesta? Miten tapahtumastasi tehdään tavallisesta poikkeava elämys?

Tarvitsetko apua tai neuvoa?

Ole yhteydessä tapahtumapalveluihin. Yhteystiedot näet klikkaamalla tästä!